18 okt. 2012

Tiden!

Tiden är på mig hela tiden. Känns som den rinner snabbare och snabbare förbi mig än vad jag själv gör. Det sägs att det ska kännas bättre när man blir klar med ett delmål, för att sedan lämna det åt sidan och dyka in på nästa. Men just nu känner jag inte alls så. Jag hade faktiskt gärna stannat  lite till, bara för att slippa känna denna stressen som jag gör nu. MEN det är ju ett faktum, att jag inte kan gömma mig heller. Utan det är vissa moment kvar att slutföra, och det måste göras vare sig jag vill eller inte. Vet hur jag fungerar. Kontroll, planering och framförhållning är Sara ut i fingerspetsarna. Men nu går inte det. För jag vet ju inte. DET äter upp mig. Att inte veta. Jag är trött. Hela tiden trött. Jag hade behövt trycka på paus i några dagar, och bara leva JAG själv under den tiden. Helgen såg jag framemot jätte mycket. Att få vara hemma med min dotter och bara mysa och njuta av ledig tid. Men så bokade jag upp mig på jobb både lördag och söndag, vilket också är kul så sett. Och lite extra pengar i plånboken är inte heller fel. 
Vissa dagar känns det som att livet rinner mig ur händerna, och jag kan bara stå och se på. Jag vill egentligen inte göra något åt saken heller. Utan bara helt passivt stå och se på. Lägga mig ner, dra täcket över huvudet. Kasta av mig alla tunga stenar som jag går runt och bär på. Bara för en liten liten stund. Det hade vart nåt. Synd att det inte finns sådana specialfunktioner i livet. 
 
Överraskande saker händer mig också. En speciell händelse är så konstig att jag knappt fortfarande förstår det. Men glad över det är jag. Verkligen glad. Det ger mig energi att fortsätta kämpa, och hålla glöden varm ;)

Idag har jag gjort ett upplägg till föruppgiften för uppsatsen. En så kallad projektplan. Bläddrat igenom ett antal böcker för att få lite tecken på vad man skulle rikta in sig på i bakgrunden, tog ett tag, men sen kom jag väl på det. Skulle egentligen börjat skriva, Men upplägget fick bli kvar i huvudet, och ska diskuteras med  kära Linda ikväll, eftersom det är vi två som ska göra examensarbetet tillsammans. Snart ska jag hämta lilla dockan, vidare till mamma där vi ska äta middag. Mina grabbar är redan där och bakar bullar och umgås med världens bästa mormor :D Det blir breakdance i kväll för Elias också. Ja... Det är väl min dag det. Hur har ni det? 

PUSSoKRAM Smulan !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar