8 sep. 2012

Lördag

En bra dag i veckan tycker jag. Iallafall när man inte jobbar på som vanligt.. Då är helgen allt lite speciell :)
Nu har skolan börjat igen sedan en vecka tillbaka. Jag går nu härmed i termin sex. Jag och Linda har formulerat vårt problem område inför våran studie. Vi har börjat att förbereda oss inför slut tentamen som kommer tassande här om tre veckor. Känns bra. Vi har börjat, och är på gång :D Är för ovanlighetens skull ganska nervös inför vad som förväntas av mig den här sista terminen. Allt jag ska lyckas med, och klara av. Bli godkänd på. Och samtidigt klara av saker och ting här hemma. Lite rädd, men ändå så jävla stolt! Så långt jag har kommit. Och egentligen, varför vara rädd? Fixade jag termin tre, så ska jag då fan klara detta! Slut tentamen på sjuksköterskeprogrammet är ju ändå på sådant som vi redan tenterat. Alltså som jag redan är godkänd på. Någonstans inom mig så kan jag detta. Jag vill ju inte påstå att jag kan alla tentamen utantill, eftersom det går i en rasande fart med dessa under utbildningen, då man vackert får lämna x antal kapitel för att genast dyka ner i nästa... Men det kommer gå, Jaaa då, det kommer det göra!

I övrigt haft en underbar dag. Min kära vän Julia och hennes Milo har vart här idag. Underbara människor <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar