23 aug. 2012

Blicka Framåt

En bra dag? Ja, jag vet inte riktigt ännu... Borde göra en massa idag, men jag gör inte det. Känner att jag nog borde lyssna på hela min kropp och bara vila och försöka ta igen mig lite.
Hela sommaren har jag jobbat på akutmottagningen (psykiatri) i Borås. Jag blev anställd som sjuksköterska, trots att jag har en termin kvar tills jag är färdig och har fått min legitimation. Det har varit så lärorikt och spännande. Jag har verkligen utvecklats och kommit in i rollen som arbetsledare. Jag har pendlat med att vara telefonrådgivande sjuksköterska och arbetsledande sjuksköterska. Någonting jag alltid kommer bära med mig som en oerhört stor erfarenhet rikare vart jag än kommer jobba sen. Min dröm om ambulanssjuksköterska/helikopter(intensivvårds) sjuksköterska står kvar. Men vägen dit är fortfarande lång. Men om ett halvår kommer jag kunna skymta den drömmen. Häftigt! :D Under sommaren har jag till stor del hittat den där borttappade biten av mig själv. Som varit borta ganska länge. Och som jag kämpat för att hålla borta genom att pressa mig så hårt jag bara kan, i skola, jobb men även andra saker. Jag har nog lärt mig att lägga den där jobbiga delen som faktiskt inte hör till mitt liv åt sidan. Se till mig själv och mina barn. Inte lägga min energi på sådant som det inte finns någon som helst mening att jag bryr mig om. Om man bara ger och ger, och aldrig någonsin får något tillbaka, så får man helt enkelt ge upp. Tilläggas bör att jag är fruktansvärt dålig på att just ge upp. Men nu har jag gjort det. Och jag mår mycket bättre.
Sedan jag gick på dieten (cirka ett år sedan) har jag hållt min vikt. Till och med gått ner lite till. Har inte kommit iväg och kunnat träna, vilket jag vill och saknar väldigt mycket. Hoppas att jag kan komma igång nu under höstterminen. Vad jag vet hittills kommer den inte innebära så mycket VFU. Utan periodvis ska vi göra kliniska slutexaminationer på ortopeden under två veckor, om jag nu förstått det rätt. Så då kommer det säkert finnas lite tid för mig att kunna träna igen. Funderar dock på vilket gym det får bli.... iForm är ju helt klart varmt om mitt hjärta, men kostar ju också en del. Vi får se vad det blir.
3 september börjar jag termin 6 på sjuksköterskeprogrammet. Det är den sista terminen, alltså ett halvår kvar till examen. Det kommer bli tufft, därför jobbar jag extra på att hålla energitjuvar utanför mitt fält. Jag behöver inte dem, har aldrig gjort, och kommer aldrig göra om samma misstag igen. Nu är det dags att fokusera på det som är viktigt i livet. Glöm det som har varit. Blicka Framåt. Fortsätt drömma. Allting har sin tid. Ha tålamod!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar